Gorska Hrvatska

Filtriraj članke po kriterijima:


Banovina i Kordun

Tla kao čimbenik poljoprivrede u krškoj Hrvatskoj

25. svibnja 2015. |
crvenica

Krš prekriva gotovo polovicu kopnene površine Hrvatske i na njemu nastaju plitka, slabo razvijena i slabo do srednje plodna tla koja su unatoč tome zbog svoje rijetke prostorne distribucije izrazito važan resurs tog prostora. O pretpostavkama za razvoj krških tala i njihovom ekološkom i agrarnom vrednovanju pišu dr. sc. Matko Bogunović i dr. sc. Aleksandra Bensa.

Pročitaj više →






Mrežnica
Gorska Hrvatska, Hrvatska, Ogulinsko-plaščanska udolina

Mrežnica – važnost rijeke u kršu

21. veljače 2007. |

Rijeka Mrežnica primjer je rijeke u kršu; dio je crnomorskog slijeva, odnosno poriječja Save; Ulijeva se u rijeku Koranu kod Karlovca; Kao i druge rijeke u kršu vrlo je osjetljiva na djelovanje čovjeka, osobito ako se uzme u obzir da se na rijeci nalaze 93 sedrene barijere; Kako je sustav podzemne cirkulacije u kršu izrazito teško odrediti nemoguće je sa sigurnošću predvidjeti kakve će promjene uzrokovati ljudski utjecaj; Danas, kada mnogi krajevi Hrvatske vide u turizmu nadu za gospodarsko oživljavanje, proglašenje Mrežnice parkom prirode ima veliku važnost.

Pročitaj više →


Gorska Hrvatska, Hrvatska, Južno hrvatsko primorje, Sjeverno hrvatsko primorje

Raširenost krša u Hrvatskoj

18. prosinca 2006. |

gost autor (mate matas) Treba naglasiti kako se karbonatne stijene, za koje su najčešće vezani krški prostori, prostiru na oko 30 milijuna km2 ili na oko 20% ukupne svjetske kopnene površine. U svijetu se inače izdvaja nekoliko različitih tipova krša. U područjima toplih i vlažnih klima (Indokina, Kina, Nova Gvineja, Malezija, Brazil, itd.) zastupljen je […]

Pročitaj više →




Gorska Hrvatska, Hrvatska, Lika

Lički krumpir kao robna marka s geografskim porijeklom

3. ožujka 2006. |

Vraća li se lički krumpir na velika vrata na domaće i inozemno tržište? O njegovome uzgoju, o tržišnom plasmanu, o utjecaju na prostor, ali i o gospodarskoj situaciji u Lici općenito razgovaramo s dipl. ing. agronomije Nikolom Vidakovićem, upraviteljem PZ Lovinac koja je pokretač projekta o zaštiti ličkoga krumpira kao robne marke (brenda) s geografskim porijeklom.

Pročitaj više →